Odpowiedzi

2010-03-10T18:24:59+01:00
A) 1/3 =0,3333=33,33%
b) 2/9%=0,2222=22,22%
c) 1 1/4=5/4=1,25=125%
2.Oblicz:
a)15% liczby 60=0,15*60=9
b)2/3% liczby 12=2/300*12=0,08
3.Liczbę 18 zwiększ o 30% 18+18*30%=1,3*18=23,4
4. Liczbę 54 zmniejsz o 3%=54-54*3%=0,97*54=52,38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:35:52+01:00
1.Zamień % na ułamek a ułamek na %
a) 1/3 =100:3=33,3(3)%
1=100%
1/3=x%

b) 2/9%=
2/9%*1/100%=2/900
c) 1 1/4=500:4=125%
1=100%
5/4=x
2.Oblicz:
a)15% liczby 60
0,15*60=9
b)2/3% liczby 12
2/300*12=0,08
3.Liczbę 18 zwiększ o 30%
18+0.3*18=18+5,4+23,5
4. Liczbę 54 zmniejsz o 3%
54-0,03*54=54-1,62=52,38