Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T18:29:56+01:00
Zastosowanie dwutlenku węgla:

* jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo
* zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej
* jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców
* czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych
* czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i instalacjach gaśniczych
* w cukrownictwie - do wytrącania resztek wodorotlenku wapnia z soku buraczanego
* stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
* stosowany również w napojach
Jego numer jako dodatku do żywności to E290.

dwutlenek wegla jest jednym z gazow cieplarnianych gazowanych.
1 5 1
2010-03-10T18:33:09+01:00
CO2
Dwutlenek węgla jest produktem spalania i oddychania. Jest wykorzystywany przez rośliny w procesie fotosyntezy. Tworzy się przy utlenianiu i fermentacji substancji organicznych. Występuje w kopalniach, cukrowniach, gorzelniach, wytwórniach win, silosach zbożowych, browarach i studzienkach kanalizacyjnych. W małych stężeniach nie jest trujący, w większych stężeniach dwutlenek węgla jest szkodliwy dla zdrowia a nawet zabójczy, a jego działanie powoduje powstawanie hiperkapni, a co za tym idzie kwasicy oddechowej i w następstwie obrzęku mózgu.
1 5 1