Odpowiedzi

2010-03-10T18:29:25+01:00
X - długość krótszych desek

x + x + x + x + x + 3,5 = 15
5x = 11,5 / :5
x = 2,3 [m]

x + 3,5
2,3 + 3,5 = 5,8 [m]

Odp: Dłuższa deska ma miarę 5,8 metra.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:29:41+01:00
15 m - długość całej deski
x - długość krótszych desek
x+3,5 - dł. dłuższej deski

15=4x+x+3,5
15=5x+3,5 |-3,5
11,5=5x
x=2,3

x+3,5 = 2,3+3,5 = 5,8

proszę o naj :)
1 5 1
2010-03-10T18:53:32+01:00
15 m cała deska
x krótsza deska
x+3,5 dłuższa deska
X-mnożenie
+-Dodawanie

4x+x+3.5=15
5x+3.5=15
11.5=5x
x=2.3
5.8
1 5 1