Odpowiedzi

2010-03-10T18:42:04+01:00
8.03.2010
Spór o kongres PiS: brak przełomu czy merytoryczna praca

Brak przełomu - tak o kongresie PiS mówili sceptyczni wobec jego efektów członkowie partii. Inni politycy PiS są zadowoleni z kongresu, w tym z prac programowych i dziwi ich krytyka partyjnych kolegów.

Obama zaprosił Tuska na szczyt w Waszyngtonie

Szef MSZ Radosław Sikorski zapowiedział, że premier Donald Tusk weźmie udział w szczycie dotyczącym rozbrojenia nuklearnego. Szczyt ten odbędzie się w dniach 12-13 kwietnia w Waszyngton

9.03.2010
"Polacy nie szczepili na A/H1N1 i wyszli na tym lepiej, niż my
Grupa europosłów domaga się utworzenia specjalnej komisji
"śledczej" w sprawie reakcji państw UE na grypę A/H1N1, podejrzewając, że pod wpływem sektora farmaceutycznego i nieuzasadnionej paniki dopuściły się marnotrawstwa publicznych pieniędzy na szczepienia.

Cypr: Zatrzymania w sprawie kradzieży zwłok prezydenta

Cypryjska policja zatrzymała trzech mężczyzn w związku z kradzieżą zwłok byłego prezydenta tego kraju Tasosa Papadopulosa.

10.03.2010
Rekord! 237 kandydatów do pokojowego Nobla

Rekordową liczbę 237 kandydatów zgłoszono w tym roku do Pokojowej Nagrody Nobla - poinformował Komitet Noblowski w Oslo. Są wśród nich chińscy dysydenci, rosyjska organizacja praw człowieka Memoriał i Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS).


Zimowe igrzyska nie mają przyszłości?

Gdy poolimpijska gorączka opuści już miejsce, gdzie jeszcze niedawno odbywały się Igrzyska, jej miejsce zaskakująco szybko zajmują normalny rytm życia i rutyna.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:53:37+01:00
8.03
Kanclerz Niemiec Angela Merkel pochwaliła Kościół za jego - jak oceniła - "bardzo poważne podejście do problemu molestowania dzieci" w podległych mu instytucjach. Jak zaznaczyła, obecnie nie oczekuje od Kościoła niczego więcej, niż czyni on w celu wyjaśnienia ujawnionych w minionych tygodniach przypadków nadużyć.

Na linii Izrael-Palestyna coraz goręcej. Główny palestyński negocjator Saeb Erekat oświadczył, że negocjacje z Izraelem, w których pośredniczyć będą Stany Zjednoczone, to ostatnia szansa na podtrzymanie bliskowschodniego procesu pokojowego.

Niemal czterech na pięciu ludzi na świecie uważa, że dostęp do internetu jest podstawowym prawem człowieka - wynika z badań przeprowadzonych w 26 krajach na 27 tys. ludzi. W poniedziałek opublikowano wyniki sondażu dla BBC World Service.

Coraz bardziej tragiczne doniesienia płyną z Nigerii. Według najnowszych danych, już około 500 osób mogło zginąć w ataku muzułmańskich pasterzy na chrześcijan w pobliżu miasta Jos. Wcześniejsze doniesienia mówiły o 100 ofiarach niedzielnych starć. Poprzednio do walk na tle wyznaniowym doszło tam w styczniu. Wówczas śmierć poniosło co najmniej 300 osób.

Postrzelony w głowę brytyjski pilot zdołał bezpiecznie wylądować helikopterem pełnym żołnierzy, poszkodowanych podczas walk w prowincji Helmand w Afganistanie. Autorem tego niezwykłego wyczynu był 28-letni porucznik Ian Fortune latający najstarszym śmigłowcem Chinook w brytyjskiej flocie powietrznej.



9.03
Na porwanym przez somalijskich piratów statku pływającym pod kenijską banderą znajduje się Polak. - Nie mamy na razie żadnych wieści - powiedziała nam żona marynarza Lidia Lewińska. Zdaniem ekspertów, porywacze mogli uprowadzić hiszpańską jednostkę, by wykorzystać ją do kolejnych ataków.

Pracownik amerykańskiego Stanowego Uniwersytetu Ohio wszedł do budynku szkoły uzbrojony w dwa pistolety, zastrzelił jednego mężczyznę i ranił innego, po czym próbował się zabić. Zmarł w drodze do szpitala.

Skazana na dożywocie za zabicie pacjentki i próbę zabicia niemowlęcia Finka zmarła w celi. Nazywana "aniołem śmierci" pielęgniarka Katariina Pantila miała 28-lat.

Korea Północna zapowiedziała we wtorek, że zwiększy swój potencjał nuklearny, bo prezydent USA Barack Obama ignoruje jej apele o pokój. Dzień wcześniej Stany Zjednoczone i Korea Południowa rozpoczęły krytykowane przez Phenian wspólne manewry.

Zdymisjonowana premier Ukrainy Julia Tymoszenko nie składa broni i zamierza w dalszym ciągu walczyć z Wiktorem Janukowyczem. We wtorek została ogłoszona przywódczynią zjednoczonej opozycji, która będzie walczyła z antyukraińską - zdaniem opozycjonistów - polityką nowego prezydenta.



10.03
20. rocznicę odzyskania niepodległości w środę obchodzi Litwa. W wileńskich uroczystościach wezmą udział prezydenci Łotwy, Estonii, Finlandii, Słowenii i Polski.

Niecodzienny incydent na jednym z ukraińskich lotnisk. Samolot z kilkudziesięcioma pasażerami na pokładzie nie mógł wystartować z lotniska na Krymie, bo okazało się, że cała załoga jest kompletnie pijana. Sprawą zajęła się już tamtejsza Prokuratura Generalna.

Prezydent Ukrainy Wiktor Janukowycz podpisał w środę ustawę zmieniającą zasady powoływania koalicji parlamentarnej. Nie będzie już ona musiała być powoływana wyłącznie przez kluby parlamentarne. Od teraz będą mogły ją tworzyć również oddzielni deputowani.

Czy pierwsza para rozstaje się? To pytanie nie schodzi z czołówek nie tylko francuskich mediów. Według nich, prezydent kraju Nicolas Sarkozy i jego żona Carla Bruni, nawzajem się zdradzają.

- Palestyńczycy zasługują na zdolne do życia niepodległe państwo, którego obszary będą do siebie przylegać - oświadczył w środę podczas wizyty na Zachodnim Brzegu Jordanu wiceprezydent USA Joe Biden.