Prosze o pomoc .... : ((
Please ..... ; [[[
Oto polecenie :
Wybierz jeden ze zwyczajow pielegnowanych w twoim domu w czasie świąt wielkanocnych i napisz jaki ma on związek ze zmartwychwstaniem Jezusa.


Proszę o szybką odpowiedź. BardzoO ProsZę...;(
Potrzebne mi to na jutro :{{

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:46:52+01:00
No to ja podam dwa:
1. Chodzenie na poranną rezurekcję, czyli radość wraz z innymi wiernymi z tego, że Chrystus zmartwychwstał.
2. Dzielenie się jajkiem, które symbolizuje nowe życie. :)
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T18:48:30+01:00

Błogosławieństwo pokarmów, zwane powszechnie
święconką lub święconym, szczyci się znacznie
dłuższym rodowodem. Początki tego chrześcijańskiego
obrzędu sięgają VIII wieku, w Polsce zaś pierwsze
jego praktyki odnotowano w XIV stuleciu. na początku
święcono tylko pieczonego baranka, a więc chlebową
figurkę o postaci baranka. Potem dodawano kolejno
ser, masło, ryby, olej, pokarmy mięsne, ciasto i wino.
Na końcu święcony kosz został uzupełniony jajkiem
i pozostałymi pokarmami, które obecnie weszły do
kanonu święconki. Dzisiaj w koszykach niesionych do
poświęcenia znaleźć można niemal wszystko,
byle było dużo i kolorowo. Warto pamiętać, że
dobór potraw w koszyku nigdy nie był przypadkowy.
Od wieków każdy Boży dar symbolizował co innego,
uznanego przez ludową jak i chrześcijańską tradycję.
Zestaw tych darów się zmieniał, ograniczano ich ilość,
aż pozostało tylko sześć, by ostatecznie powiększyć do siedmiu.
Ten zestaw, przyjęty w okresie wczesnego romantyzmu,
obowiązuje do dziś. Potraw w koszyku może być więcej,
ale tych siedem powinno się w nim znaleźć przede wszystkim.
Symbolizują bowiem treść chrześcijaństwa.