Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:45:11+01:00
Gumka jest dwa razy tańsza od ołówka.Razem kosztują 2,40 zł.Ile kosztuje gumka,a ile - ołówek?
x - cena gumki
ołówek - 2x zatem

x+2x= 2,40 zł
3x=2,40zł/:3
x= 0,80 zł

Gumka - 80 groszy
Ołówek - 2*0,80 zł= 1,60 zł

11 4 11
2010-03-10T18:46:13+01:00
X - kosztuje gumka
2x - kosztuje olówek
x + 2x = 2,40
3x = 2,40
x = 2,40/3 = 0,80 zł
2x = 0,80 razy 2 = 1,60 zl
odp
gumka kosztuje = 0,80 zl , a ołówek 1,60 zł
9 4 9
2010-03-10T18:46:28+01:00
X + x *2=2,40zł
3x= 2,40zł
x = 80gr
gumka- 80gr
ołówek- 80gr *2=1,60zł
80gr + 1,60zł= 2,40zł
Odp . Gumka kosztuje 80gr, a olowek1,60zł.
DASZ NAJ??????????:):):):)
10 4 10