Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:50:03+01:00
Masa substancji to masa cukru, czyli 15g
masa roztworu to masa cukru i wody, czyli 15g+35g=50g

masa substancji dzielona przez mase roztworu i mnożone przez 100% daje stężenie procentowe, więc:

15/50 * 100%=30%
3 3 3
2010-03-10T18:51:44+01:00
Masa cukru = 15g
masa wody = 35g
to po dodaniu obu otrzymujemy mase roztworu
15+35=50g
Cp=ms/mr*100% podstawiamy
15/50*100%
Cp=30%
2010-03-10T18:54:20+01:00
Cp=ms/mr*100%
mr= ms+mw
ms- masa substancji
mr- masa roztworu
mw- masa wody

Cp=15g/35g+15g*100%
Cp=15g/50g*100%
cp=30%

Myślę, że pomogłam:))