Odpowiedzi

2010-03-10T18:56:18+01:00
48-100%
x-15%
x=48*15/100=7,2zł
48-7,2=40,8zł
Po pierwszej obniżce.

40,8-100%
x-30%
x=30*40,8/100=12,24zł
40,8-12,24=28,56zł
Po drugiej obniżce.

48-100%
28,56-x
x=28,56*100/48=59,5%
100-59,5=40,4%
Cena została obniżona o 40,5% z ceny początkowej.

2010-03-10T18:58:02+01:00
48 - 15% = 48 - (48 * 15/100) = 48 - (720/100) = 48 - 7,20 = 40,80zł

40,80zł - 30% = 40,80 - (40,80 * 30/100) = 40,80zł - (1224/100) = 40,80zł - 12,24zł = 28,56zł

28,56zł z 48zł = 28,56/48 = 0,595*100% = 59,5%
100% - 59,5% = 40,5%

Cena w sumie została obniżona o 40,5%.

Najpierw musisz obniżyć cenę o 15%, a potem tą obniżoną jeszcze o 30%. Następnie sprawdzić, jakim procentem początkowej liczby jest liczba końcowa i zobaczyć jaki procent jest międy nimi różnicy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:09:01+01:00
To zadanie mozna rozwiazac w ten sposob.
48-100%
x-15%
x=48*15/100
x=7.2zl
48-7.2=40.8

40.8-100%
x-30%
x=40.8*30/100
x=12.24
40.8-12.24=28.56
28.56-x%
48-100%
x=28.56*100/48=59.5%
100%-59.5%=40.5%
odp:cene obnizono o 40.5%