Matematyka klasa 5.
1.W sklepie było 110 kilogramów jabłek. Pierwszego dnia sprzedano 34 1/3 kilograma a drugiego o 6 2/3 kilograma mniej. Ile kilogramów jabłek zostało ?

2.W klasie jest 40 uczniów. Ilu jest chłopców,jeżeli dziewczynki stanowią 5/8 klasy ?

Legenda:
/ jest ułamek

2

Odpowiedzi

2010-03-10T18:54:38+01:00
40/8= 5 ...... 5*5=25 ...25-40 = 15 tylu jest chlopców
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:56:47+01:00
1.
34 1/3+6 2/3=41kg
110-41=69kg
Odp.:Zostało 69 kilogramów jabłek.
2.
40*5/8=25
40-25=15
Odp.:Chłopców w klasie jest 15.
1 5 1