Pomóżcie plis;)
zad1
paulina kolekcjonuje pierniki i modele wiatraków. Ma ona w sumie 113 pierników i wiatraków, przy czym gdyby pierników było dwa razy więcej, byłoby ich o 1więcej niż wiatraków. Ile pierników ma Paulina, a ile wiatraków???
zad2
zapisz równanie do zadania : trójkąt równoramienny ma obwód 50cm. Ramie trójkąta jest o 7cm dłuższe od podstawy. Oblicz długość podstawy tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

2010-03-10T18:54:50+01:00
Zad1.
p-pierniki
w-wiatraki

p+w=113
2p=w+1

Wyliczam w z pierwszego równania
w=113-p

Podstawiam to do drugiego równania
2p=113-p+1 (p na jedną stronę)
3p=114
p=38

w=113-p=113-38=75

Paulina ma 38 pierników i 75 wiatraków
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:00:01+01:00
Zad. 1

p - pierniki
w - wiatraczki

p + w = 113
2p = 1 + w

p + w = 113
w = 2p - 1


p + 2p - 1 = 113
3p = 113 + 1
3p = 114
p = 38
w = 2 * 38 - 1
w = 76 - 1 =75

odp. Wiatraki - 75, pierniczki - 38

zad. 2

obwód - 50
ramię - a
podstawa - a - 7
2a - 2 ramiona1

2a + a - 7 = 50
3a = 50 + 7
3a = 57
a = 19
ramię - 19
podstawa - 19 - 7 = 12