Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:55:02+01:00
Za 5 czekolad i 3 batony zapłacono 17zł. Baton był o 1 zł tańszy od czekolady. Ile kosztował baton, a ile czekolada?
x - baton
x+1 - czekolada

5(x+1)+3x=17
5x+5+3x=17
8x= 12/:8
x= 3/2= 1,5 zł
baton - 1,5 zł
czekolada - 2,5 zł
15 4 15
2010-03-10T19:07:07+01:00
X - czekolady y - batony

5x+3y=17
x=y+1

5x+3y=17
x-y=1 /*-5

5x+3y=17
-5x+5y=5
5y=5 /5
y=1

5x+3*1=17
5x=17-3
5x=14
x=2,8

Odp. Czekolada kosztuje 2,80 a baton 1zł

8 2 8