Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T18:52:45+02:00
W trójkącie prostokątnym sin(α) jest to stosunek długości przyprostokątnej leżącej naprzeciw kąta α do długości przeciwprostokątnej.

W danym trójkącie sin(α) wynosi Y / T. Stąd wynika, że przeciwprostokątna ma długość T, a przyprostokątna leżąca naprzeciw kąta α ma długość Y. Zatem długość drugiej przyprostokątnej to S.

Ctg(α) to stosunek długości przyprostokątnej leżącej przy kącie α do długości przyprostokątnej leżącej naprzeciwko tego kąta.

Stąd ctg(α) = S/Y
1 1 1
  • Ardo
  • Początkujący
2009-10-23T18:52:45+02:00