Odpowiedzi

2010-03-10T19:02:03+01:00
M. On Ona
D. Jego Jej
C. Mu Jej
B. Go Ją
N. Nim Niej
Ms. o Nim o Niej
W. On Ona
Coś i ktoś nie umiem ;)
2 3 2
2010-03-10T19:02:28+01:00
M.on, ona, ktoś, coś
D.go, jej, kogoś, czegoś
C.mu, jej, komuś, czemuś
B. jego, ją, kogoś, coś
N.nim, nią, kimś, czymś
Msc.nim, niej, kimś, czymś
W. on, ona, ktoś, coś

nie wiem czy dobrze...
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:03:16+01:00
1. ON
mianownik - on
dopełniacz - jego
celownik - jemu
biernik - jego
narzędnik - nim
miejscownik - nim
woacz - on!

2. ONA
mianownik - ona
dopełniacz - jej
celownik - jej
biernik - ją
narzędnik - nią
miejscownik - niej
wołacz - ona!

3. KTOŚ
mianownik - ktoś
dopełniacz - kogoś
celownik - komuś
biernik - kogoś
narzędnik - kimś
miejscownik - kimś
wołacz - ktoś!


4. COŚ
mianownik - coś
dopełniacz - czegoś
celownik - czemuś
biernik - coś
narzędnik - czymś
miejscownik - czymś
wołacz - coś!
2 4 2