do cukrowni dostarczono buraki w dwóch transportach :najpierw564,5 tony a następnie 435,5 tony. Ile kwintali cukru powinna wyprodukować cukrownia z tych buraków, jeśli z jednego kilograma buraków cukrowych otrzymuje się przeciętnie 0,17 kilograma cukru?

2

Odpowiedzi

2010-03-10T19:11:21+01:00
564,5+435,5=1000ton

0,17*1000=170ton=1700kwintali
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:11:28+01:00
Buraki 564500kg + 435500kg = 1000000kg
1kg buraków - 0,17kg
1000000kg - xkg cukru
x=1000000x0,17/1=170000kg cukru
1 kwintal = 1 q = 100 kg
170000kg/100kg=1700 kwintali
1 5 1