Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:05:33+01:00
Dane:

x - jeden kąt
2x - drugi kąt
2x + 20 - trzeci kąt

x + 2x + 2x + 20 = 180
5x = 160

x = 32⁰ - jeden z kątów

2x = 64⁰ - drugi z kątów

2x + 20 = 84⁰ - trzeci z kątów

Odp: Kąty mają miary 32⁰, 64⁰ i 84⁰.

1 5 1
2010-03-10T19:07:18+01:00
W pewnym trójkącie jeden z kątów jest dwa razy większy od drugiego i o 20° mniejszy od trzeciego. Oblicz miary kątów tego trójkąta.

x- 1 bok [ 32
2x+20- drugi [ 2*32+20= 84
2x- trzeci [ 64

x+2x+20+2x= 180
5x= 180-20
5x= 170 |:5
x= 32