W teatrze jest 300 miejsc. Bilety na niektóre miejsca mają kosztować 25zł, a na pozostałe miejsca - 15zł. Dyrektor chce, aby przy pełnej sali wpływy z biletów wynosiły 5000zł. Na ile miejsc trzeba sprzedawać droższe bilety.
Dział RÓWNANIA

2

Odpowiedzi

2010-03-10T19:04:46+01:00
X-ilość tańszych biletów
y-ilość droższych biletów

(układ równań )

x+y=300 ∧ 15x+25y=5000
x=300-y ∧ 15(300-y) +25y=5000
x=300-y ∧ 4500-15y+25y=5000
x=300-y ∧ 10y=500
x=300-y ∧ y=50
x=250
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:09:07+01:00
X liczba biletów drozszych
300 - x bilety tansze
x*25+15(300-x)=5000
25x+4500-15x=5000
10x+4500=5000
10x=500
x= 50
drższych jest 50 a tanszych 250