Odpowiedzi

2009-10-23T18:46:47+02:00
Bezwladnosc: daznasc ciala do zachowania stanu, w ktorym sie ono w danej chwili znajduje.

I zasada dynamiki Newtona mowi o tym ze jezeli na cialo nie dziala zadna sila lub dzialajace sily sie rownowaza to cialo pozostaje w spoczynku badz porusza sie ruchem jednostajnym.

1 2 1
2009-10-23T18:48:30+02:00
Bezwładność ciała - to ciało, które dąży do spoczynku lub do ruchu jednostajnie prostoliniowego.
A I zasada dynamiki Newtona mówi że jak na ciało nie działa żadna siła to znaczy ze jest w spoczynku lub porusza się tym właśnie ruchem.
;))
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T18:52:14+02:00
1.
Względem każdego działania istnieje przeciwdziałanie skierowane przeciwnie i równe, to jest wzajemne działania dwóch ciał są zawsze równe i skierowane przeciwnie.
przykładem bezwładności jest np to ze kiedy jedziemy samochodem i on nagle zahamuje to my automatycznie przechylamy się do przodu. Ciało jest bezwładne ponieważ chce nadal pozostawać w tej samej pozycji i dlatego wykonuje ten ruch.



2.
w zesz. mam tak zapisane :

Jeżeli na ciało nie działa żadna siła lub działające na to ciało siły równoważą się, to ciało to pozostaje w spoczynku, lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym.



3 3 3