Z wiersza wypisze wszystkie możliwe środki artystyczne:
Leżę -
chodzi lekki przewiew ,
Wietrznik-wietrzyk, polny grajek,
Sen zaprasza mnie do siebie,
A wiatr zasnąć mi nie daje.
Gwiżdże w piecu za mym łóżkiem,
Story w oknach porozwiewał -
Wsuwam głowę pod poduszkę,
Na nic! Słyszę, jak wiatr śpiewa.
Ktoś ty, wietrze? Skąd się wziąłeś?
Czemu gwiżdżesz? Skąd się wziąłeś?
Ja zasnąłem, nie spostrzegłem,
Nie spostrzegłem, jak zasnąłem

2

Odpowiedzi

2010-03-10T19:10:45+01:00
Metafora,porównanie,epitet
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:12:52+01:00
Chodzi,zaprasza,zasnąć,porozwiewał,śpiewa,zasnąłem