Odpowiedzi

2010-03-10T19:14:09+01:00
X = wiek olka teraz
y = wiek bolka teraz

x - 3 = 3(y-3)
x+4 = 2(y+4)

x-3=3y-9/+9
x+4=2y+8/-8

x+6=3y/*(-1)
x-4=2y

-x-6=-3y
x-4=2y
__________
-10 = -y /*(-1)
y=10

y=10
x-4=2y

y=10
x-4 = 20/+4

y=10
x = 24
Odp. Olek ma 24 lata, a Bolek 10.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:15:02+01:00
Przed trzema laty Olek był trzy razy starszy od Bolka, a za cztery lata Bolek będzie dwa razy młodszy od Olka. Ile obecnie lat ma Olek, a ile Bolek.

x - wiel Olka
y - wiek Bolka

układ równań:
x - 3 = 3*(y - 3)
x + 4 = 2*(y + 4)

x - 3 = 3y - 9
x + 4 = 2y + 8

x - 3y = -6
x - 2y = 4

x = -6 + 3y
x -2y = 4

x = -6 + 3y
-6 + 3y - 2y = 4

x = -6 + 3y
y = 10

x =-6 + 3*10
y = 10

x = 24
y = 10

Olek ma 24 lata, a Bolek ma 10 lat.

PS. nie ma to jak skopiowac czyjeś zadanie i prosić sie o "naj". (do osoby, która pierwsza udzieliła odpowiedzi;))
7 5 7