Hrabia barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów ''Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłacę talara,ale za każdy trujący odbiorę 3 talary'' Antek przyniusł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile zebrał grzybów trujących, a ile jadalnych?

2

Odpowiedzi

2010-03-10T19:20:12+01:00
50 grzybów - 18 talarów zarobił

jadalnych - x
trujących - 50-x

x-3(50-x)=18
x-150+3x=18

Odpowiedź: 42 grzyby jadalne i 8 trujących.


Myślę że pomogłam ; ))
64 1 64
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:34:36+01:00
X-ilość grzybów jadalnych
y-ilość grzybów trujących
x+y=50
x=50-y

1*x-3*y=18
x-3y=18
podstawiamy pod x
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32/:(-4)
y=8-tyle trujących

x=50-8
x=42-tyle jadalnych

spr.
x-3y=18
42-3*8=18
42-24=18
18=18
L=p
Odp.Antek przyniósł 42 grzyby jadalne i 8 trujących
18 2 18