Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:22:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X - kieszonkowe przed podwyzka

5x = 4(x+2,5)
5x = 4x + 10
5x - 4x = 10
x = 10
10+2,5 = 12,5
Spr. 10*5 = 4(10+2,5)
50 = 4*12,5
50 = 50
L=P

Odp: Kasia bedzie dostawała 12,5o zł kieszonkowego.
28 4 28
2010-03-10T19:24:26+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Układamy równanie w którym
x- kieszonkowe przed przed podwyżką
y-kieszonkowe po podwyżce

x+2,5 zł = y
4y=5x
4(x+2.5zł)= 5x
4x+10zl=5x
-x=-10zł
x=10zł

Przed podwyżką dostawała 10zł kieszonkowego.
A po podwyżce...
10zł+2.5zl=12.5zł

Odp. Kasia po podwyżce będzie dostawać 12.5zł kieszonkowego.
15 3 15