Krzyś rozbił skarbonke i policzył ,że było w niej 32zł w monetach o nominałach 2zł,1zł,50gr,20gr.Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek , a pięćdziesięciogroszówek było2 razy więcej niż złotówek.Dwudziestoroszówek było 1o.Ile monet było w skarbonce?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:22:16+01:00



Odpowiedziano: 2009-03-19 22:44:39
1zł-x 2zł-x;2 50gr-x*2 20gr-10sztuk x+x+x+2=32 3x= 32-2 3x= 30/ :3 x= 10 monet 1zł=10 sztuk,10:2=5szt monet2zł,10*2=20sztmonet50grosz,a 20ge 10szt 5+10+20+10= 45 sztuk. Odp. Wszystkich monet jest 45 sztuk
2010-03-10T19:25:48+01:00
10*0,2zł=2zł
32-2=30zł
1 zł - 2*0,50zł
2zł - 2*1zł
30:2=15
może być:
15 dwuzłotówek lub 30 złotówek lub 60 pięćdziesięciogroszówek