Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:25:00+01:00
Rola kapłana we współczesnym świecie jest bardzo duża, gdyż to on powinien stać się wzorem do naśladowania. Powinien zachowywać przykazania Boskie, a szczególnie przykazanie miłości Boga nad wszystko „ Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego”. Przykładem godnym do naśladowania jest ksiądz Jerzy Popiełuszko, który głosił: „Zło dobrym zwyciężyć” i dlatego stał się ofiarą systemu komunistycznego. Złożył największą ofiarę, czyli swoje życia w walce o wolność Polski. Wcześniej godną postawą, jaką zaprezentował kapłan okazał się ksiądz Maksymilian Maria Kolbe, który w Oświęcimiu dobrowolnie ofiarował swoje życie za bliźniego. Rola kapłana we współczesnym społeczeństwie jest bardzo ważna, gdyż społeczeństwo powinno uczyć się miłości, przebaczania, zrozumienia oraz tolerancji. Społeczeństwo zatraca normy moralne, gdzie aborcja, zabija się nienarodzone dzieci. W wielu krajach jest dozwolone prawo do eutanazji oraz metody zapładniania in vitro, gdzie poświęca się życie wielu ludzkich embrionów (żywych komórek ludzkich), aby móc mieć jedno dziecko. Osłabia się też w ten sposób rola rodziny. W wielu krajach trwa wyzysk i ubóstwo, następuje wykorzystywanie niższych klas społecznych, jest brak solidarności i poradności. Na świecie trwa nienawiść między różnymi religii, brak tolerancji. Takim wzorem okazał się Jan Paweł II, papież- Polak, który przez 26lat pontyfikatu był dla nas wzorem, potrafił jednoczyć ludzi. Jan Paweł II przez 26 lat zachowywał wartości moralne. Uczył nas, jak żyć bez strachu, jest to możliwe, jeżeli się bezgranicznie zaufa Chrystusowi, mówił do nas „ Nie lękajcie się”. Już na początku swojego pontyfikatu oddał się w opiekę Matki Boskiej mówiąc „ Totus Tuus” , co tłumaczymy cały twój. Dlatego też jego umiłowanym miejscem była Jasna Góra, skąd czerpał siły. Młodzieńcze lata Karola Wojtyły były naznaczone cierpieniem, ponieważ stracił najbliższych. W wieku 9 lat stracił matkę, której śmierć bardzo odcisnęło piętno w sercu małego Karola . Stracił także starszego brata 26-letniego lekarza, który zaraził się od pacjenta i zmarł. Karol Wojtyła został z ojcem, który był wojskowym, lecz niebawem i tą ostatnią podporę stracił. Po śmierci ojca zdecydował, iż zostanie duchowym. Przeżył okres okupacji, gdzie ciężko pracował w kamieniołomach, widział okrucieństwo wojny, dlatego też tak gorąco namawiał do negocjacji kiedy był papieżem przedstawicieli państw, aby uniknąć zła i cierpienia, jakie niesie wojna. Głośno potępiał wojnę w Iraku i zamach terrorystyczny na USA. Jako jedyny papież odbył 126 pielgrzymek, gdzie odkrył znaczenie człowieka i jego godność.
3 5 3
2010-03-10T19:30:57+01:00
Rola kapłana we współczesnym świecie jest bardzo duża,gdyż to on powinien stać się wzorem do naśladowania.Zachowuje on przykazania Boskie,a szczególnie przykazanie miłości Boga nad wszystko „Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego”.Rola kapłana we współczesnym społeczeństwie jest bardzo ważna, gdyż społeczeństwo uczy się od niego miłości,przebaczania, zrozumienia oraz tolerancji.Społeczeństwo zatraca normy moralne, gdzie aborcja, zabija się nienarodzone dzieci. W wielu krajach jest dozwolone prawo do eutanazji oraz metody zapładniania in vitro, gdzie poświęca się życie wielu ludzkich embrionów (żywych komórek ludzkich),aby móc mieć jedno dziecko.Osłabia się też w ten sposób rola rodziny,a kapłan stara się to odbudować.Przykłady ludzi,którzy byli kapłanami : Jerzy Popiełuszko,ksiądz Maksymilian Maria Kolbe,Jan Paweł II (karol Wojtyła).
1 3 1