Odpowiedzi

2010-03-10T19:29:18+01:00
Masz podaje ci przykład:

173 p.n.e. - II połowa II wieku
459 p.n.e. - II połowa V wieku
4 p.n.e. - I połowa I wieku
455 - II połowa V wieku
666 - II połowa VII wieku
2000 - I połowa XXI wieku

Gdy masz np. 451r to jest już II połowa V wieku a jak by było 449 to jest I połowa V Wieku :PP Banalne XDD Pozdrawiam :P
13 2 13
Komentarz został usunięty
banalne ha ha jeżeli jest rok p n e to połowy liczy sie inaczej np :234 r p n e 3 wiek 2 połowa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:30:47+01:00
Wiek można określac roznie. Zalezy czy chodiz Ci o połowy wieku czy o konkretnie wieki.

Naprzyklad gdy masz date 1633, jest to wiek 17.
Jest to wiek 17 poniewaz on juz sie zaczal. Gdyby byla data 1599 bylby to wiek 16.

Jesli chodzi o połowy to jest to bardzo proste. 1 połowa ma przedzial od 0-50 np. 1434, 1649, 1923 itp.

Druga polowa to od 51-99 np. 1557, 1876 itp.
11 3 11
Komentarz został usunięty
2010-03-10T19:36:33+01:00
A) jeśli mamy np. rok 1000, to po prostu jeśli rok ma 4 cyfry w takim razie bierzemy dwie pierwsze cyfry (w tym wypadku "10") i jest to wiek dziesiąty. Jeśli mamy rok 1001 to tak jak poprzednio bierzemy dwie pierwsze liczby czyli "10". Kiedy widzimy, że poza tymi dwoma liczbami nie są zera tylko obojętnie jaka, inna liczba to do dwóch pierwszych liczb dodajemy "1".
b) rok 900: jeśli są tylko trzy liczby to bierzemy tylko pierwszą. jest to "9". i taki to będzie wiek. jeśli jest rok 901 a po pierwszej liczbie nie dwa zera tylko inne liczby to też dodajemy "1" itd.itp.! wiem że w teorii masakra, ja też nie mogłam zrozumieć, ale w praktyce, jeśli poćwiczysz to wszystko stanie się łatwe! Mam nadzieję że pomogłam!
35 4 35