W rodzinie cioci jest 6 osob.Ania z ciocia przygotwywuja sałatke jarzynowa z nastepujacych składnikow

groszek 25 dag
marchew 15 dag
kukurydza 25 dag
por 5 dag
ogórek 35 dag
Ania podzieliła sałatkę rowno na pomiedzy wszystkie osoby.Ile sałtaki otrzyma kazda z nich?
Pomocy!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:29:31+01:00
Groszek 25 dag
marchew 15 dag
kukurydza 25 dag
por 5 dag
ogórek 35 dag

25+15+25+5+35=105(dag)

105:6=17,5dag ~~~porcja na jedną osobę

pozdrawiam ;**
2010-03-10T19:30:17+01:00
25dag
15dag
25dag
5dag
+35dag =105dag ÷6 =17,5dag