Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T19:19:42+02:00
0,90 zł -------> 100%
1,60 zł -------> x%

0,9 x = 1,6
x = 1,78 = 178%

178 - 100 = 78%

Odpowiedź: Bilet normalny jest droższy od ulgowego o 78%.

-------------------
Dlaczego taka proporcja? Pytanie brzmi: O ile % droższy jest bilet normalny od ulgowego? Więc w tym wypadku jako 100% podstawiamy bilet ulgowy, gdyż to od niego coś ma być droższe.
1 1 1
2009-10-23T19:36:27+02:00
1,60zł to 100%
0,80zł to 50%
0,40zł to 25%
0,16zł to 10%
0,02zł to 1%

0,16*2=0,32zł
1,60-0,90=0,70zł
0,40+0,32= 25% + 20% = 45% - 0,72zł

odp.: Normalny bilet jest droższy od ulgowego o 44%.
3 3 3
2009-10-23T19:37:47+02:00
1,60 - 100%
0,90 - x%
_____________
1,60x = 90%
x = 56,25%

100% - 56,25% = 43,75%

Odp.: Bilet normalny jest droższy od ulgowego o 43,75%.
2 3 2