Kasjerka ma razem 76 monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych. Dwuzłotówek ma o 25% więcej niż jednozłotówek, a pięciozłotówek o 24% więcej niż dwuzłotówek. Ile monet jednozłotowych ma kasjerka?

z góry thx ;) daję NAJ ;D :*

2

Odpowiedzi

2010-03-10T19:31:04+01:00
Wszystkie monety = 76
jednozłotowych mamy x
dwuzłotowych mamy x+ 0,25 x
pięciozłotowych mamy x+ 0,25x +0,24 (x+0,25x)


układamy równanie
x+ x+0,25x+x+0,25x+0,24(x+0,25x)=76
3x+0,5x+0,24x+0,06x=76 //dodajemy wyrażenia z x
3,8x=76 / dzielimy obie strony3,8
wychodzi
x=20
Odp: Kasjerka posiada 20 monet jednozłotowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:31:33+01:00
Wszystkie monety 76
jednozłotowych x
dwuzłotowych x+0,25x
pięciozłotowych x+0,25x+0,24(x+0,25x)

x+ x+0,25x+x+0,25x+0,24(x+0,25x)=76
3x+0,5x+0,24x+0,06x=76
3,8x=76/3,8
x=20
Odp:Kasjerka ma 20 monet jednozłotowych.