Odpowiedzi

2010-03-10T19:34:41+01:00
Zobacz:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_kątowa

http://pl.wikipedia.org/wiki/Siła_dośrodkowa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:36:35+01:00
Podczas ruchu po okręgu wraz z przebywaną drogą ∆L, zmienia się kąt pod jakim obserwowany jest poruszający się obiekt ∆α, dlatego celowe jest wprowadzenie wielkości charakteryzującej szybkość zmiany kąta. Wielkością tego rodzaju jest tzw. prędkość kątowa. Oznaczamy ją ω (mała grecka litera omega).

ω - prędkość kątowa (układzie SI w rad/s, lub 1/s = 1 s-1)
∆α - kąt zakreślony przez promień wodzący (w radianach)
∆t - czas w jakim odbywa się ruch, lub jego fragment (w układzie SI sekundach s).