Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T19:31:44+01:00
X-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności

10x+y<-pierwsza liczba ->62
10y+x<-liczba po przestawieniu cyfr,mniejsza o 36->26

x=3y
10x+y-36=10y+x/-x,-y

x=3y
9x-36=9y

x=3y
9(3y)-36=9y

x=3y
27y-36=9y/-27y

x=3y
-36=-18y\-18

x=3y
y=2

y=2
x=3*2

x=6
y=2
Odp.Liczba początkowa to 62.
dasz najj
2010-03-10T19:34:51+01:00
X - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

x=3y
10y+x=10x+y-36

10y+3y=30y+y-36
13y=31y -36
36=18y
2=y

x=3*2
x=6

liczba:62
1 3 1