Z Poniższego Trenu wypisz Cytaty gdzie znajdują się epitety i metafory.
Prosze napisać gdzie epitet i metafora a nie tylko wypisać cytaty.

TREN V

Jako oliwka mała pod wysokim sadem
Idzie z ziemie ku górze macierzyńskim szladem,
Jeszcze ani gałązek, ani listków rodząc,
Sama tylko dopiro szczupłym prątkiem wschodząc;
Tę, jesli ostre ciernie lub rodne pokrzywy
Uprzątając, sadownik podciął ukwapliwy,
Mdleje zaraz, a zbywszy siły przyrodzonej,
Upada przed nogami matki ulubionej.
Takci sie mej namilszej Orszuli dostało:
Przed oczyma rodziców swoich rostąc, mało
Od ziemie sie co wznióswszy, duchem zaraźliwym
Srogiej śmierci otchniona, rodzicom troskliwym
U nóg martwa upadła. O zła Persefono,
Mogłażeś tak wielu łzam dać upłynąć płono?

Daje naj. ; )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:36:28+01:00
EPITETY:
oliwka mała, wysokim sadem, macierzyńskim szladem, szczupłym prątkiem, ostre ciernie, rodne pokrzywy, siły przyrodzonej, matki ulubionej, duchem zaraźliwym, srogiej śmierci, rodzicom troskliwym,

METAFORY
"Jako oliwka mała pod wysokim sadem
Idzie z ziemie ku górze macierzyńskim szladem"

"Od ziemie sie co wznióswszy, duchem zaraźliwym
Srogiej śmierci otchniona, rodzicom troskliwym
U nóg martwa upadła"
4 4 4
2010-03-10T19:36:44+01:00
Epitety:
oliwka mała, wysokim sadem, macierzyńskim szladem, szczupłym prątkiem, ostre ciernie, rodne pokrzywy, siły przyrodzonej, matki ulubionej, najmilszej Orszuli, duchem zaraźliwym, srogiej śmierci, rodzicom troskliwym, zła Persefono
2 3 2
2010-03-10T19:43:46+01:00
WYRAZY EPITETY W NAWIASACH :)
Epitety Jako oliwka mała pod wysokim sadem (mała, wysokim)
Idzie z ziemie ku górze macierzyńskim szladem,(macierzyńskim)
Sama tylko dopiro szczupłym prątkiem wschodząc;(szczupłym)
Tę, jesli ostre ciernie lub rodne pokrzywy(ostre,rodne)
Takci sie mOd ziemie sie co wznióswszy, duchem zaraźliwymej namilszej Orszuli dostało:(najmilszej) (zarazliwym)
Srogiej śmierci otchniona, rodzicom troskliwym(srogiej)

TO tylko epitety masz tu wypisane
2 4 2