Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:38:59+01:00
Cp-stężenie w %
cp=ms/mr * 100%
ms - masa substancji rozpuszczonej (g)
mr - masa roztworu (g)
mr= 2kg +0,5kg=2.5kg
bo 2l wody wazy 2kg
czyli
cp= 0.5/2.5 *100%=0,2*100%=20%
stęzenie soli w tej solance wynosi 20%




2010-03-10T19:41:18+01:00
Woda 2 litry =2000g
sól 0,5 kg=500g
masa roztworu=2500g

2500g=100%
500g=x

x=(500g razy 100%) przez 2500g
x=20%

Stężenie wynosi 20%