W trójkącie prostokątnym dana jest przyprostokątna a =1,60m
przyprostokątna b i przeciwprostokątna c są niewiadome
kąt pomiędzy przyprostokątnymi jest równy 90stopni
a kąt pomiędzy przeciwprostokątna c i przyprostokątną b jest równy 30stopni.
Ile wynosi długość przyprostokątnej b?

2

Odpowiedzi

2009-10-23T19:23:40+02:00
C=2*a=3,2
b=a√3 dzielone przez 2=1,6√3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T19:29:41+02:00
Korzystajac z zalezności katów w trójkacie prostokatnym o katach 30 i 60⁰ przyprostokatna a =połowie przeciwprostokatnej c czyli c=1,6m×2=3,2m a bok b jest wysokościa trójkąta równobocznego o boku c i ze wzoru h=a√3:2 masz b=c√3:2=3,2√3:2=1,6√3 ten bok b obliczysz tez z pitagorasa b=pierwiastek z c²-a² =3,2²-1,6²=10,24-2,56=√7,68≈2,77m a tamten wynik 1,6√3 to tez 2,77m