Uzupełnij;

1) 0,05 godziny - ile to minut ?.............
2) 0,25 doby - ile to godzin ?...............
3) 0,005 godziny - ile to sekund ?............
4) 0,4 godziny lekcyjnej -ile to minut ?........

jak to się rozwiązuje proszę o krótkie wyjaśnienie pozdro...

2

Odpowiedzi

2010-03-10T19:43:00+01:00
1) 0,05 h = 0,05* 60 min = 3,00 min
2) 0,25 d =0,25* 24 h = 6 h
3) 0,005 h = 0,005 * 3600 s = 18 s
4) 0,4 lekcji = 0,4 *45 min = 18 min
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:47:19+01:00
1) 0,05 godziny - 3 minuty
0,05*60 minut= 3 minuty
godzina ma 60 minut

2) 0,25 doby - 6 godzin
0,25 * 24 godziny= 6 godzin
doba ma 24 godziny

3) 0,005 godziny - 18 sekund
0,005*3600 sekund= 18 sekund
w godzinie jest 3600 sekund

4) 0,4 godziny - 18 minut
0,4 godziny *45 minut(tyle trwa godzina lekcyjna)= 18 minut
4 4 4