Pan franek złowił szczupaka ważącego 2,5kg.Głowa tego szczupaka jest o0,5 kg lżejsza od tułowia.Ile waży sama głowa ?
Zad2
Ela z marcinem wybrali się na pierwszą wycieczkę.Postanowili przejść trasę o długości 21km.Po trzechgodzinach marszu Marcin powiedział Eli:
Pozostało nam do przejścia o 5km mniej niż już przeszliśmy.
jaką odległość pokonali w ciągu pierwszychtrzech godzin wycieczki.
Może być jedno zadanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:44:08+01:00
1)
x + y = 2,5 kg
y = x + 0,5 kg
x + x + 0,5 kg = 2,5 kg
2x = 2 kg
x = 1 kg

2)
x + x - 5 km = 21 km
2x - 5 km = 21 km
2x = 26 km
x = 13 km
  • scud
  • Początkujący
2010-03-10T19:49:30+01:00
Zad 1
x tułów
x- 0,5 głowa

x + x-0,5=2,5
x+x=2,5 + 0,5
2x=3/:2
x=3/2
x=1cała ½= 1,5 tułów

x-0,5=1,5-0,5=1 głowa