5. Wyjaśnij, co oznaczają żartobliwe nazwy:
a) kałużyści to ci, którzy ...
b) błociści to ci, którzy ...
c) szyszkowiści to ci, którzy ...
d) kocistki to te, które ...


7. W kilku zdaniach ( 3-4) wyjaśnij, po co pracują kałużyści lub błociści.

3

Odpowiedzi

2010-03-10T19:44:16+01:00
Kałużyści to ci, którzy lubią kałuże
Błociści to ci , którzy lubią bawić się w błocie
szyszkowiści to ci, którzy zbierają szyszki
kocistki to te, które kochaja koty


29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:44:40+01:00
A) kałużyści to ci, którzy ...wskakują w kałuże
b) błociści to ci, którzy ...taczają sie nago w błocie
c) szyszkowiści to ci, którzy ...zbierają szyszki
d) kocistki to te, które ...kocą kotki
21 4 21
2010-03-10T19:45:47+01:00
A) kałużyści to ci, którzy .. bawią się w kałuży.
b) błociści to ci, którzy ... lubią bawić się w błocie
-szyszkowiści- to ci, którzy rzucają się szyszkami ...
kocistki- to te, które zajmują się kotami

„ wygrzebują brud z kałuży”
„ dwóch błocistów chodnik czyści”
„ obrzucają się szyszkami”
„ Dwie kocistki pod ławeczką cukierkami karmią kota”



36 4 36