1.Asia powiesiła na choince 60 bombek w trzech kolorach : czerowym , żółtym i srebrnym . Czerwone bombki stanowiły ⁶₋₁₂ , a srebrne ³₋₁₂ wszystkich bombek na choince. Ile było na choince zółtych bombek ?


2.Oblicz :
a) ¹₋₆ liczby 30
b) ²₋ ₃ liczby 60
c) 0,7 liczby 100
d) 2³₋₄ liczby 80

3

Odpowiedzi

2009-10-23T19:38:55+02:00
6/12*60=6*5=30 czerwone
3/12*60=3*5=15 srebrne
60-30-15=15 zolte

2.Oblicz :
a) ¹₋₆ liczby 30 =1/6*30=5
b) ²₋ ₃ liczby 60=2/3*60=2*20=40
c) 0,7 liczby 100 =0,7*100=70
d) 2³₋₄ liczby 80 =11/4*80=11*20=220
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T19:39:02+02:00
1.
60 - łączna ilość bombek
6/12 - bombki czerwone
3/12 - bombki srebne

12/12 - wszystkie bombki
6/12 + 3/12 = 9/12
12/12 - 9/12 = 3/12
3/12 * 60 = 180/12 = 15
Zółtych bombek było 15.

2.
a) 1/6 * 30 = 5
b)2/3 * 60 = 40
c)0,7 * 100 = 70
d)2 3/4 * 80 = 11/4 * 80 = 220
1 1 1
2009-10-23T19:45:17+02:00
Wszystkich bombek 60
czerwonych 6/12
srebrnych 3/12
12/12-6/12-3/12=3/12

3/12*60=15
Odp: Było 15 żółtych bombek.

2.Oblicz
a)⅙*30=5
b)⅔*60=40
c)0,7*100=70
d)2,75*80=220
1 5 1