Obliczenia kombinatoryczne
Trzy koleżanki weszły do pijalni soków owocowych. W sprzedaży było pieć rodzajów skoków i każda z nich wybrała dla siebie jeden sok.
a) na ile różnych sposobów mogły one wybrać te soki?
b) ile jest możliwości wyboru przez nie tego samego soku?

2

Odpowiedzi

2010-03-10T20:52:25+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:55:32+01:00
A) każda może wybrać tylko 1 sok więc odpowiedź to pierwsza wybiera z 5 soków, 2 wybiera z 4 soków a trzecia z 3 soków czyli

5*4*3= 60

b)jeśli jedna ma dostać 1 sok to reszta wybiera z 4 soków czyli druga wybiera z 4 soków a trzecia z 3
1*4*3 = 12
7 1 7