Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:54:44+01:00
Cp= ms*100%:mr
mr=100 g
Cp=30%
m wody=500g
szukam ile gram substancji jest rozpuszczone w roztworze 30%
ms=Cp*mr:100%=30%*100g:100%=30g
mr= 100g+500 g wody=600 g
Cp= ms*100%:mr
Cp=30g*100%:600g=5%
Odp. Stężenie otrzymanego roztworu wynosi 5%.
2010-03-10T19:55:47+01:00
Mr=100g
Cp=30%
ms=(30%*100)/100%=30g

mr2=100+500=600g
Cp2=(30/600)*100=5%

Odp. Stężenie procentowe otrzymanego r-ru wynosi 5%.
2010-03-10T20:41:43+01:00
Dane:
m r-r=100g
Cp=30%

Szukane:
ms=?

......ms
Cp=------- * 100%
.....m r-r

........ms
30%=--------100%
.......100g

30%*100g=ms*100%

30%*100g
-----------=ms
100%

ms=30g

Dane2:
ms=30g
m r-r=600g

Szukane:
Cp=?
......ms
Cp=------- *100%
.....m r-r

......30g
Cp=--------*100%
......600g

Cp=5%

Stężenie otrzymanego roztworu wynosi 5%

Pozdro :D