Odpowiedzi

2009-10-23T19:42:54+02:00
20%z30=6
30+6=36----załoga Pirata
10%z40=4
40-4=36
odp. Na statku Szyper było 40 osób
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T19:43:43+02:00
Załoga korsarza-=30 osób pirata=1,2 z 30=36 osób szyper 1,3 z 30=39-to jest odp. skąd sie wzięły te liczby o 20% więcej od x tzn 20%=0,2 a x to 1 czyli 1,2x=x+20% z x 10%=0,1 30%=0,3 przez x-oznaczamy załoge korszarza pirat ma o 20% więcej czyli x +20% z x=x+0,2x=1,2x szyper o 10% wiecej od pirata a skoro pirat ma 1,2x +10%=1,3x
2 4 2
2009-10-23T20:44:30+02:00
K - liczebność załogi statku Korsarz
p - liczebność załogi statku Pirat
s - liczebność załogi statku Szyper

120% k = 100 % p
k = 30
1,2k * 30 = p
p=36

90 % s = 100 % p
0,9s=36 /:0,9
s=40

Odp: Było 40 członków załogi statku Szyper.
5 2 5