Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:56:12+01:00
Wydzielanie - uwalnianie na zewnątrz komórki substancji[np.hormony]
Wydalanie - pozbywanie się z organizmu zarówno szkodliwych[np.mocznik] jak i potrzebnych składników[np.witaminy]
Defekacja - oddawanie[wydalanie] kału
7 3 7
2010-03-10T19:56:27+01:00
Wydzielanie- uwalnianie na zewnątrz komórki substancji, które mają oddziaływać z zewnątrz na nią samą, na inne komórki lub na inne organizmy, spełniać rolę w środowisku zewnętrznym komórki.
wydalanie- usuwanie z organizmu zbędnych i szkodliwych substancji, produktów przemiany materii, a także nadmiaru substancji potrzebnych.
defekacja- wypróżnianie odbytnicy pod wpływem działania bodźca "rozciągającego", wywołanego wypełnieniem jelita kałem. Proces jest kontrolowany przez ośrodkowy układ nerwowy.
8 3 8