Odpowiedzi

2010-03-10T20:09:11+01:00
Mam tu pare:)

1Wytlumacz roznice pomiedzy
a) gatunkiem a populacja
b) biocenoza a ekosystemem)
c) Ekosystemem a biomem

21)Przedstaw na wykresie tolerancje ekologiczna pewnej bakteri, ktora optimum rozwoju wykazuje przy 20-30% NACL Natomiast Ginie ponizej 10% NACl Okresl czy jest to gatunek euryhalinowy czy stenohalinowy. Wyjasnij Dlaczego ta bakteria nie wystepuje w baltyku
3. Okresl jakie warunki musza zostac spelnione aby dany gatunek mogl pelnic role bioindykatora
4. Wyjaśnij, dlaczego bardzo trudno jest ustalić liczebność populacji sardynek w morzu i kleszczy w lesie.
5. Podaj przyklady organizmow ( Polistenotermicznych , stenohydrycznych)
6. Wypisz jak najweicej przyczyn smiertelnosci organizmow a nastepnie przyporzadkuj je do odpowiedniej kategorii (srodowiskowe osobnicze populacyjne biocenotyczne )
7. Podaj i omow po 2 przyklady oddzialywan miedzy populacjami typu
a konkurencja
b Pasozytnictwo
c Amensalizm
d Komensalizm
e Protokooperacja
8. Z Ponizej wymienionych Wybierz po 3 gatunki nalezace do monofagow i polifagow

oto lista
( Dzdzownica, Samica komara, Larwa kruszynka, Bielinek kapustnik, larwa mola barciaka, czlowiek, mszyca, nur lodowiec, zaba trawna, wrobel domowy, świerzbowiec)
9. Schrakteryzuj 2 wybrane biomy lądowe Porownaj jeden z nich z biomem morza



starczy?:D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:16:24+01:00
Uuu... trochę tego jest:
tu masz 1:
http://www.agat1.republika.pl/testy/Test.html

ten jest fajny interaktywny (za każdym razem inne pytania)
http://www.biolog.pl/testy/ekologia.htm

Nie wiem na jakim chcesz poziomie te testy, więc daje różne.
Tu masz 11 testów na różnych poziomach od podstawówki do
Liceum w pdfie :
http://www.eko.suwikr.pl/eko/1094.html

No i tu jeszcze jakiś dla podstawówki :
http://www.kajet.pl/publikacje-126.html

no i tu jeszcze podstawówka :
http://www.kajet.pl/publikacje-139.html

Tu jest jeszcze jakiś : http://www.kajet.pl/publikacje-236.html

no i jeszcze jest tutaj jakiś test :
http://literka.pl/3/28440/konkurs_ekologiczny_

No razem dałem ci 17 testów, daj naj.