Odpowiedzi

2010-03-10T19:59:15+01:00
Siła akcji i siła reakcji się nie rownoważą.
jeżeli jedno ciało działa siłą na pierwsze, to drugie ciało również działa siłą na pierwsze. Obie siły mają taką samą wartośc i działają w przeciwne strony. Nie równoważą się, ponieważ mają inny punkt przyłożenia.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:59:40+01:00
Mówi o tym trzecia zasada dynamiki Newtona: Jeśli jedno ciało działa na drugie ciało, to drugie ciało działa na pierwsze, a siły wzajemnego przyciągania tych ciał będą miały takie same wartości, gdy będą miały ten sam kierunek, przeciwne zwroty i różne punkty zaczepienia.

czyli wynika z tego że siły akcji i reakcji nie równoważą się
6 3 6