Zadanie 1
Pan kowalski odprowadził do urzędu skarbowego podatek w wysokości 19% dochodu.Pozostało mu wówczas 1134 zł.Wpłacił ponadto 15% calego dochodu na książkę oszczędnościową.Ile pieniędzy ma teraz pan kowalski?

Zadanie 2
Średnie zasolenie wód Baltyku wynosi 7promili .Z ilu kilogramów wody morskiej można po odparowaniu otrzymać 21 g soli?
Pomooocyyyyyyy

3

Odpowiedzi

2010-03-10T20:07:04+01:00
15% z 1134=1701 i teraz ma -567
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:12:26+01:00
1134zł = 81%
x = 19%
x= (19% *1134zł)81=266zł
1134+266=1400zł

1400zł = 100%
x = 15%
x=(1400* 15)/100=210zł
1134-210=924
odp. 924
2010-03-10T20:12:53+01:00
Panu kowalskiemu zostało 780,759 zł.