1. Oblicz, ile gramów wodoru powstanie w wyniku reakcji rozkładu 36 g wody.

2. Do reakcji chemicznej użyto po 8 g bromu i magnezu. Czy substraty przereagowały całkowicie ? Oblicz masę produktu reakcji chemicznej.

Zadania są z równań stechiometrycznych. chyba równań. ;D
no więc wgl nie rozumiem tego tematu i bardzo proszę o szybkie rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:06:24+01:00
1. Oblicz, ile gramów wodoru powstanie w wyniku reakcji rozkładu 36 g wody.

2h2o--- 2h2 + o2

36- x g h2

x=4 g h2

2. Do reakcji chemicznej użyto po 8 g bromu i magnezu. Czy substraty przereagowały całkowicie ? Oblicz masę produktu reakcji chemicznej.

Mg + Br₂ → MgBr₂

24 g Mg - 160 g Br₂
8g Mg - x
x = 40 g Br₂ - substraty przereagują niecałkowicie, gdyż do przereagowania całego magnezu potrzeba użyć aż 40 g bromu

160 g Br₂ - 184 g MgBr₂
8 g - x
x = 9,2 g MgBr₂ - tyle powstanie produktu tej reakcji
69 3 69
2010-03-10T20:12:35+01:00
Oblicz, ile gramów wodoru powstanie w wyniku reakcji rozkładu 36 g wody.

2h2O -> 2H2 + O2

Z ROWNANIA WIDAC 36 G WODY CZYLI 2 MOLE DAJE 4 G H2


2. Do reakcji chemicznej użyto po 8 g bromu i magnezu. Czy substraty przereagowały całkowicie ? Oblicz masę produktu reakcji chemicznej.

Br2 + mg -> mgbr2
8g 8g

m mgbr2=184

w niedomiarze br

160 br=24g mg
x=8
x=53,3

8g br=xg mgcl2
160=184
x=9,2 g


32 3 32