Piraci z Łajby z tego są znani, że zawszemodnie chodzą ubrani. Kiedyś nosili koszulki w paski, teraz ich oczy zdobią przepaski. Co trzeci piratz owej załogi przepaską lewe oko zdobił. Prawe pod taka przepaską chowa całej załogi równa połowa. Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku nie chce przepaski nosic na oku. I to już wszyscy - starsi i młodzież. Ilu piratów uległo modzie?
PILNE!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:08:00+01:00
X – liczba członków załogi
x-7 - liczba członków załogi, która nie uległa modzie
1/3x – członkowie załogi noszący przepaskę na lewym oku
½ x – członkowie załogi noszący przepaskę na prawym oku

1/3 x + ½ x + 7 = x

2/6x + 3/6x + 7 = x

5/6x + 7 = x | - 5/6x

7= 1/6 x | ∙ 6

42 = x

42-7=35

Odp.: Modzie uległo 35 piratów.
2010-03-10T20:10:15+01:00
⅓ x+½ x+7=x
2/6x + 3/6 x +7=x
1/6x=7
x=42
modzie uległo 5/6x (x-7) piratów, czyli 35.