Ćwiczenia abc z historii.

1.W klasztorze w Monte Cassino mieszkali:
a)franciszkanie
b)cystersi
c) benedyktyni

2. Odnowa kościoła w X wieku rozpoczęła się:
a) w Rzymie
b)w Cluny
c) na Monte Cassino

3. Średniowieczny uniwersalizm to:
a) powszechne zastosowanie łaciny w Europie
b) wspólna kultura i dążenie do stworzenia jednego społeczeństwa całej Europy
c) wspólna kultura i dążenie do stworzenia jednego społeczeństwa chrześcijanśkiej Europy

4. Sentencją "módl się i pracuj można streścić regułę:

a) benedyktynów
b)dominikanów
c)franciszkanów

5.Symonia to:
a) kupowanie dochodowych godności kościelnych
b)wręczenie biskupowi pastorału i pierścienia przez cesarza
c) nadanie duchownemu ziemi w lenno przez władzę

6.Zakonem, do którego przyjmowano przede wszystkim osoby dobrze wykształcone, byli:
a) franciszkanie
b)cystersi
c) dominikanie

dziękuję!! ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-10T20:08:58+01:00
1.W klasztorze w Monte Cassino mieszkali:
c) benedyktyni

2. Odnowa kościoła w X wieku rozpoczęła się:
b) w Cluny

3. Średniowieczny uniwersalizm to:
c) wspólna kultura i dążenie do stworzenia jednego społeczeństwa chrześcijanśkiej Europy

4. Sentencją "módl się i pracuj można streścić regułę:
a) benedyktynów

5.Symonia to:
a) kupowanie dochodowych godności kościelnych

6.Zakonem, do którego przyjmowano przede wszystkim osoby dobrze wykształcone, byli:
a) franciszkanie
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:12:05+01:00
1. c) benedyktyni
2. b) w Cluny
3. c) wspólna kultura i dążenie do stworzenia jednego społeczeństwa chrześcijańskiej Europy
4. a) benedyktynów
5. a) kupowanie dochodowych godności kościelnych
6. a) franciszkanie

Mam nadzieję , że pomogłam ... :)
17 4 17