Dorota jest cztery razy starsza od Maćka. Za dwa lata będzie od niego trzy razy starsza.
a) Ile lat ma Maciek? Ile lat ma Dorota?
b) Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka?



Napiszcie mi prosze rozwiązanie a nie tylko wynik bo w ogóle a wogóle tego nie kumam.. Proszee

2

Odpowiedzi

2010-03-10T20:13:21+01:00
{d=4m
{d+2=3(m+2) => 4m+2=3m+6 => m=4

m=4
d=16

Odp. Dorota ma 16 lat, a maciek 4.

16+x=2(4+x)
16+x=8+2x
x=8

Odp. Za 8 lat będzie 2 razy starsza.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:20:14+01:00
Dorota jest cztery razy starsza od Maćka. Za dwa lata będzie od niego trzy razy starsza
x - wiek obecny Doroty
y - wiek obecny Maćka

4y=x
3×(2+y)= x+2

x=4y
6+3y=x+2

x=4y
6-2+3y=4y (podstawiamy 4y za x)

x=4y
4=4y-3y

x=4y
4=y

x=4×4
y=4

x= 16
y=4

Dorota ma teraz 16 a Maciek 4 lata.

b) Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka?

z - ilość lat

16 +z = 2×(4+z)
16 +z = 8 + 2z
16-8 = 2z - z
8 = z

Za 8 lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka