Mam dwa proste zadania dotyczące wiersza "Zielono mam w głowie" ( umieszczam pod zadaniami)
1. Podmiot liryczny w wierszu:
a) czerpie swoją radość z pracy
b) zachwyca się swoją młodością i beztroską
c) cieszy się z nadchodzącej wiosny
d) jest szczęśliwy, bo jest zakochany

2. Podaj trzy rzeczowniki, które określają nastrój wiersza.

Wierzyński Kazimierz

Zielono mam w głowie

Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną
na klombach mych myśli sadzone za młodu
Pod słońcem co dało mi duszę błękitną
i które mi świeci bez trosk i zachodu.

Rozdaję wokóło mój uśmiech, bukiety
rozdaję wokoło i jestem radosną
wichurą zachwytu i szczęścia poety
co zamiast człowiekiem powinien być wiosną!

3

Odpowiedzi

2010-03-10T20:15:03+01:00
1) c

2) fiołki, uśmiech, bukiety
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:15:32+01:00
1. b (podmiot liryczny mówi o swojej duszy, umyśle i nastroju)
2. Radość, pogoda ducha, otwartość na świat
3 2 3
2010-03-10T20:19:10+01:00
Rzeczowniki : szczęscie wesołość radość wiosna
wdg mnie to pasowałyby wszystkie odp...ale chyba B :):)