Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T19:57:38+02:00
+rozkładają martwą materię organiczną
+wykorzystywane w medycynie
+wykorzystywanie drożdży
+walory smakowe

-można się zatruć
-są pasożytami
-produkty pleśnieją
9 4 9
2009-10-23T19:59:58+02:00
Grzyby podobnie jak i inne drobnoustroje rozkładają martwą materię organiczną, jeśli chodzi o większe to wchodzą w symbiozę z drzewami (mikoryza) drzewa dostarczają im związków organicznych natomiast grzyby soli mineralnych. Dla człowieka również mają różnorakie funkcje, biora udział w fermantacji alkoholowej, człowiek wykorzystuje je również do tworzenia leków (chyba najpopularniejszym przykładem jest antybiotyk Penicylina z pleśni Penicillium)

poza tym grzyby niszczą plony, zboża, gdy jest wilgotno i ciepło,;podowują zgniliznę i oczywiście wytwarzają liczne toksyny np. faloidynę, amanitynę, gyromitrynę , muskarynę itd. Negatywne jest też to ,że te mikroskopije grzyby bardzo chętnie atakują człowieka, głownie z rodzaju Candida, mogą doprowadzić nawet do śmierci.Lekarze nie są w stanie odróżnić zapalenia płuc od zarazenia Candidą i źle leczą gdyż podają antybiotyk,, a on jest pożywką dla grzyba .I lecznie na rzekome zapalenie płuc trwa 3 miesiące bez rezultalu albo i dłużej
4 3 4
2009-10-23T20:00:54+02:00
Pozytywy:
-rozkładają martwą materię organiczną
-biorą udział w fermantacji alkoholowej
-do tworzenia leków (najpopularniejszym przykładem jest antybiotyk Penicylina z pleśni Penicillium)

Negatywy:
-niszczą plony, zboża
-podowują zgniliznę
-wytwarzają liczne toksyny np. faloidynę, amanitynę, gyromitrynę , muskarynę
-mikroskopije grzyby bardzo chętnie atakują człowieka, głownie z rodzaju Candida, mogą doprowadzić nawet do śmierci
28 4 28