Odpowiedzi

2009-10-23T20:13:21+02:00
Porosty są nazywane organizmami pionierskimi ponieważ, porastają drzewa.

Porosty są wskaznikami powietrza poniewaz, sa bioindykatorami czyli biologicznymi wskaznkami jakosci powietrza.
75 4 75
2009-10-23T20:18:08+02:00
Porosty są nazywane organizmami pionierskimi ponieważ, potrafią przystosować się i egzystować w prawie każdym środowisku, szybko rosną.

Porosty są wskaznikami powietrza ponieważ rosną tam, gdzie jest czyste, świeże powietrze..
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T21:57:16+02:00
Są nazwywane organizmami pionierskimi poniewaz rozpoczynają sukcesję ekologiczną na terenach jeszcze niezasiedlonych , którymi moga być nagie skały , ruchome piaski , obszary zniszczone przez wybuchy wulkanow lub działalność człowieka.

Są roślinami wskaźnikowymi , ponieważ są bardzo czułe na zanieczyszczenia powietrza.
72 2 72